pondělí 7. července 2014

Nauka o snech

Začátek července. Vary. Jako každý rok. Filmy. Filmoví fanoušci to odhalí už z názvu článku. Chystám se na festival, dostávám se do filmové nálady, do varu, do Varů. Bude tady o nich ještě dost, takže dnes o snech. Zdají se všem (REM spánku prostě neporučíš!), děsí nás, těší nás, dokážou rozesmát i vystrašit, vyvolat vzpomínky. Právě pár náhodných myšlenek, vzpomínky na včerejšek, něco z naší minulosti, lásku, přátelství a různé vztahy smíchává do snu Gael García Bernal v úvodu filmu. Občas když si ráno sen vybavím je to tedy pěkná směs všeho (ne)možného. Někdy si ho zapíšu (pokud si ho ovšem pamatuju), vlastně ani nevím proč, protože se k těm zápiskům moc nevracím. edit: dnes jsem zrovna vytahla zápisník a bylo tam prakticky jen o snech, a já musím přiznat, že pro mě opravdu znamenají dost. Jako malá jsem vždy u babičky ve snářích vyhledávala významy snu. Maminka zase tvrdí, že nejde tolik o obsah, ale o pocity, které v nás sen vyvolává. Ano, někdy jsou živé, ale jindy zase vzdálené. Připomínají mi osoby, které se nějak promítly do mého života, ale někdy jsou mi účastníci snu cizí. Občas si takhle vzpomenu na známé, se kterými už třeba nejsem v kontaktu, ale ráno bych jim hned měla chuť napsat (to by asi měli radost :D) Prý když v noci nemůžeme spát, tak jsme ve snu někoho jiného, četla jsem. Co se tak může někomu o mně zdát, říkám si. Jako malá jsem nikdy neměla děsivé sny, ale sen je pro mě celkem intimní záležitost, občas je nevyprávím ani svým blízkým, ale je pravda, že jsou to jen sny. Já mám stejně nejradši denní snění. Opalování, nicnedělání, plánování a snění - navíc se to všechno rýmuje, takže to patří k sobě! To jsem se jen trochu zasnila a teď asi k fotkám. Jsou už z května a právě při pohledu na ně mne napadlo téma snu. Takže jsem si pustila ten film a ten si taky pusťte, je totiž super. Nebo byste radši písničku? Mám jich v rukávu hned několik, asi i muzikanti občas sní - třeba tenhle. Radši českou? Tahle je znova aktuální, ale víc se mi líbí Sen od našich sousedů. Můžeme ještě snít o Vánocích bílých, ale až někdy jindy. Jo, a Tomáš Klus dokonce ví o továrně na sny!
všechny fotky jsou od Mphotographyx, kterému moc děkuji!!
A o čem sníte vy? A neméně důležitá otázka - koho potkám ve Varech? :-)
Krásný týden všem!!

♥♥♥  with love ♥♥♥

5 komentářů:

  1. Uzasne fotografie :)

    Pozývam ťa na moju giveaway :)BellesFleurs

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké fotky :)...taky vlastním jeden snář, jako malou mě to taky fascinovalo, vyhledávat si významy toho, co se mi zdá...mám to taky podobné, někdy je to taková změť všeho, která vůbec nedává smysl a jsem z toho pak docela zmatená :D

    OdpovědětVymazat
  3. nádherné fotky! Moc ti to sluší :)
    Blog ϐook of ϐeauty

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký příspěvek...Denní snění je až návykové :))).
    http://audreyandpearl.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za vaše komentáře!! :)