středa 6. května 2015

Trevír

Nenechte se názvem zmást, knižní tipy až příště, teď něco z mých dvou týdnů cestování (jo, a dostávám se k tomu taky až po dvou týdnech)
První fotka, z autobusu, kdesi na německé dálnici. Má zásadní význam, protože už cesta autobusem mi způsobila několik šokových situací. Cílová zastávka byla Trier/Trevír a začínala jsem v Praze s přestupem ve Frankfurtu (kdyby to někoho zajímalo, tak jsem volila společnost Flixbus/Meinfahrbus, jsou to Němci, levnější než StudentAgency, akorát nejezdí denně.. a jedou to přes den, né na noc), a právě tenhle přestup, na který jsem měla mít 50 minut, mi dělal trochu obavy. Nejdříve teda ne, ale jako když se probudíte po nepohodlném spánku v autobuse a zrovna se sjíždí z dálnice kvůli koloně, řidič hlásí něco německy, čemuž samozřejmě nerozumíte nic, tak to není úplně super. Horší je to, když se po hodině ježdění přes vesnice vracíte na tu dálnici, cedule ukazují tři cifry a vaše hodinky běží nějak rychle. Posíláte smsky stylu We're still on highway, i hope i can manage. Btw, can you buy me a toothbrush? Nakonec mám ve Frankfurtu necelou čtvrthodinku, ale můj následující autobus (pokračující do Lucemburska) stojí hned za náma. Stihnu si teda ještě dát v nejbližším stánku currywurst, kterej si teda zrovna nevychutnam, nemůže za to ani tak to množství kečupu, spíš jako muj neodbytnej pocit, že ten řidič mi určitě ujede a navíc nemluví anglicky. Čtu si Směšné lásky, a v druhym busu je i návod jak se připojit k wifi, tak proč si nevybít zbytek baterky a pak spát xD tentokrát přijíždíme ještě dřív než je plánováno, a v Trevíru je jen jedna zastávka (taky jsem si to mohla zjistit dřív a nepanikařit po příjezdu do města). Následující fotka zachycuje můj oběd, zapečené brambory se špenátem, a ta další pak restauraci, kde jsme na zahrádce seděli (dá se tomu říkat zahrádka, není-li tam žádná zeleň a posezení je před restaurací na ulici, nikoliv v žádné zahradě?). Chodíme městem, zkoumám německou architekturu, všude spousta lidí, je krásně, jdeme do lékárny pro antihistaminika, zkoumám Dr.Hauschku volně v lékárně, spálíme si nosy, jdeme do parku, pozorujeme kachní rodinku, já pozoruju jak Němci v parku normálně grilují a vyrážíme zpět. Pokud neprší, tak takhle probíhá většina dní, občas jdeme na jídlo, na pivo, na karaoke, do kina (Still Alice in english), na vinice, nakupovat (musím se krotit, s nízkonákladovkou se pak letecky přesouvám do Itálie, tak beru jen pár suvenýrů, co se dají případně sníst). Nevyfotila jsem vám Karl Marx Haus, ale snad nejvýznamnější Porta Nigra tady je, stejně tak vinice, domy na náměstí a pak výhled na celý Trevír (říkala jsem vám, jak miluju města s alespoň jednou dominantní řekou? )

Příště Itálie.. A kde cestujete vy?
Mějte se krásně!

♥♥♥

4 komentáře:

  1. Krásné fotky, těším se na pokračování :-)

    OdpovědětVymazat
  2. krásne fotky, hlavne tá posledná :) ja som bola na začiatku mája na Plitvických jazerách v Chorvátsku a v lete idem do Anglicka :)
    janesworldblog

    OdpovědětVymazat
  3. vyrazit někam ven by měl opravdu každý. Vždy, když vidím fotky z cest, tak mám chuť někam vyjet, ale díky těm tvým, mám navíc hlad :-D

    OdpovědětVymazat
  4. milujem cestovatelské posty, super fotky, teším sa na ďalší post! :)
    ľúbezná

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za vaše komentáře!! :)