sobota 17. října 2015

Whole30: shrnutí, zařazování potravin zpět, co jsem si oblíbila

Vítám vás u (zatím) posledního příspěvku ze sekce whole30!
Dnes tady bude k vidění spousta jídla, tak si uvařte čaj, něco k němu zakousněte a listujte dolů ;-)
Program jsem ukončila už koncem září, ale postupné zařazování potravin zpět a pozorování jejich účinků zabralo zhruba další dva týdny. Mám tady malou rekapitulaci jídel se zaměřením na snídaně (nebo tedy první jídla dne), polévky (ano, jsem maniak) a další varianty paleo jídel (hlavní jídla, saláty) a pokusila jsem se dát dohromady i několik čísel.
Snídaně je pro mne nutnost. Nejradši bych u ní strávila hodiny, ale bohužel ve všední dny si to nemůžu dovolit. I přesto jsem každý den doma snídala. Fotek zase tolik nemám, jelikož byla vždycky ještě tma, ale většinou to probíhalo takto: v kuchyni si jako první dávám vlažnou/teplou vodu s vymačkanou polovinou citronu a začínám si připravovat něco k snídani - 6x to byla omeleta (naprosto nefotogenická, se sušenými rajčaty, někdy hráškem), 5x volská oka doplněná o oblohu (každé ráno jsem se snažila mít na talíři zeleninu i ovoce - i když některé přístupy doporučují to nemíchat, ale já si prostě ráno celkem potrpím na pomeranč nebo grep), méně často jsem připravovala míchaná vajíčka, nebo jsem měla z předchozích dní vařená vejce, ta jsem nejradši jedla s avokádem, kterých jsem celkem koupila 5, což je zoufale málo, ale v Čechách se zpravidla nedají sehnat pěkně zralá. Jednou jsem měla muffiny a poslední dobou jsem si užívala banánové lívanečky, celkem 5x, a ty pořád zařazuji ráda.
Že jsem polívková jsem už psala v předchozích článcích, nejradši mám krémové husté a celkem jsem si za těch třicet dní programu dopřála 17 (!!) polívek, což je víc než každý druhý den. Dýňovou jsem měla dokonce 6x, je vidět, že je fakt sezóna, jinak přes rok ji samozřejmě nejím, asi i kdyby se dala sehnat tak ji nepořídím, snažím se řídit určitou sezónností potravin..
V téhle koláži jsem se snažila trochu zpřehlednit hlavní jídla, takže v prvním řádku varianty lososa + burger na posledním snímku, prostřední řádek obsahuje tuňákové a salátové variace (na ty mi je teď ale momentálně zima), a spodní řádek je mix - lilek, telecí, indická tikka masala, braborovo-dýňové kari a špenátový kotlík. Maso jím zhruba ob den, ryby se snažím zařazovat každý týden, klidně bych je jedla i dvakrát týdně, což se racionálně doporučuje.
do práce.. mozarella, sušená rajčata a hrozny
do práce podruhé.. kešu, sušená rajčata a hrozny
jáhly, banán, fíky, kokos a skořice
rýžová kaše, banán, jablka, kokos a skořice
Chtěla bych teď mluvit o tom, proč jsem se vlastně do programu pustila - neměla jsem žádné potíže se zažívacím traktem, nemohla jsem si stěžovat na bolesti břich, nadýmání, poruchy vyprazdňování, prostě nic. Trápí mne ale kožní problémy - ekzém, extrémně suchá a citlivá kůže, šupinky na obličeji které se střídají s pupínky. Bohužel úpravou jídelníčku a vynecháním potenciálně problematických potravin a alergenů (bílá mouka, lepek, laktóza) se stav nezlepšil, občas jsem musela zapít antihistaminika a mazat se kortikosteroidní mastí. Chápu, že můj problém je multifaktoriální, snažím se navíc omezit i stres a mít dostatek spánku, ale né vždy to úplně jde (s mým studiem a denním biorytmem). Ohledně váhy si nejsem jistá, doma ji nemám, ale pokud jsem zhubla tak asi jen 1-1,5kg, což je dobře, celá rodina se trochu bála, že budu za ten měsíc už neviditelná :D Celkově nemohu říci, že bych z programu měla úplný wow dojem - jsem ráda, že jsem jej zkusila, otestovala svoji vůli a měla jakýsi detox od bílé mouky a cukru. Laktóza mi zřejmě problém nedělá, miluju hlavně sýry, jogurty si zase tak často dopřávat nemusím. Čerstvé pečivo si také ráda dám, ovesné vločky a těstoviny také zařazuji, co nemusím je rýže (miluju ale rýžovou kaši) a jáhly, těm už asi víckrát šanci nedám. Luštěniny také zrovna nevyhledávám, dala jsem si tedy na zkoušku červenou čočku a arašídové máslo - ehm, to teď mám (měla jsem) jedno úžasné! Teď teda k tomu, co mi chutná:
200g za 45Kč, prvně byly super, naposledy zase hodně vyschlé..
německé z drogerie Muller
nejoblíbenější datle, ale trochu dražší, sušené maso naopak nenadchlo..
tyhle německé smoothie miluju
tahle značka z drogerie Muller je super, máme od nich i olej, kokosové vločky, ovesné, apod.
Pokud jste dočetli až sem, tak máte můj obdiv a budu ráda za vaši reakci! Zkoušeli jste někdy paleo nebo máte zvláštní stravovací návyky, podělte se klidně i o oblíbené recepty :-)

♥♥♥

3 komentáře:

  1. Ahoooj! Můžu se zeptat, kde se dá koupit to smoothie true fruits? Jinak moc pěkný a zajímavý článek.

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, dá se True Fruit koupit i Čechách? Byl jsem se ženou v Drážďanech a tento smoothie zázrak jsme ochutnali až doma.
    Děkuji za odpověď
    Jirka

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za vaše komentáře!! :)